Mio Moov M610

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Mio Moov M610 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

J.W. Bot 09-03-2015
Geschreven voor: Mio Moov M610

Deze navigatie anderhalf jaar in gebruik. Helaas rijp voor de vuilnisbak!! De gevoeligheid van het scherm was al slecht, en helaas regeert nu helemaal niet meer. MIO dit zou niet mogen gebeuren! Alsnog maar een betere tomtom gekocht.

marcel6219 27-10-2014
Geschreven voor: Mio Moov M610

Ik heb inmiddels dit apparaatje een jaar in mijn bezit. Vlak voor het verstrijken van het garantietermijn heb ik hem nog teruggestuurd omdat het touchscreen niet meer reageerde. Blijkbaar vond de fabrikant dat onzin want na uitgebreide tests bleek er niets aan de hand. Ik heb ook zelf mijn twijfels, touchscreen werkt soms gewoon niet maar ik denk dat dat te maken heeft met een 'vastloper'. De Mio reageert dan gewoon nergens meer op, en dat is zeer vervelend. Nou ja, voor de rest een aardig apparaatje voor dat geld maar niet meer dan dat. Even de voor- en nadelen op een rijtje. Te beginnen de voordelen; 1. de prijs, de Mio is goedkoop want hij heeft een levenslange gratis kaartupdate en bovendien is verkeersinformatie inclusief. 2. In de grote stad navigeert hij prima, bijvoorbeeld in Parijs viel mijn oude Garmin meerdele malen uit maar de Mio navigeert en doet het gewoon prima (in meerdere grote steden getest). De nadelen; 1. stroeve touchscreen 2. blijft soms 'hangen' of loopt vast. 3. onbegrijpelijke route (in een eerdere review is dit ook al aangehaald), ik rij vaak door noord Duitsland, ik maak mee dat ik van de snelweg af moet om er vervolgens er weer op te rijden, en dat niet 1 keer maar diverse keren achter elkaar. In Denemarken aangekomen moet ik dan de route weer invoeren omdat hij daarom vraagt. Al met al vind ik het niet echt een aanrader, maar ik moet wel toegeven dat recentelijk in Barcelona hij het prima deed.

sarriette 24-03-2014

WAARDELOZE NAVIGATIE!!!
Na bijna een half jaar,en iedere keer een ramp met updaten,toch weer op weg geweest. En ja hoor tmc werkte niet. midden op snelweg moest ik diverse keren omkeren, afrit eraf en dan gelijk er weer op.Eerst afslag nemen en toen weer niet, Een omweg van 2 uur gehad met alle ellende van dien. Toch thuis geprobeerd om te updaten hetgeen ook niet werkte. DUS even sparen en dan een fatsoenlijke kopen !!!

irenegeerts 11-01-2014
Geschreven voor: Mio Moov M610

In aanvulling op mijn eerdere review: ik vind het bij nader inzien het meest ernstige nadeel van deze Mio dat je bij file-meldingen zo veel op het scherm moet klikken om de file te vermijden. Ik vind het onveilig dat je zo lang bezig bent. Bij een file hoor je een melding, verschijnt er een icoontje en een grote melding op je scherm. Om de file te vermijden, moet je op het icoontje klikken. Ik heb gemerkt dat dat standaard de eerste keer niet lukt en je in plaats daarvan in het hoofdmenu terecht komt. Je moet dus weer terug door links bovenin te klikken. Daarna lukt het wel om op het icoontje te klikken en kan je de rest van de procedure doorlopen, al met al 5 klikken dus om een file te vermijden. Tijdens het rijden is dat best veel.
Het scherm is niet aanraakgevoelig, dus je moet vaak nog eens klikken.
Als ik dit van te voren had geweten, had ik een duurdere tomtom gekocht met dezelfde mogelijkheden.
Wat ik voor de rest best vervelend vind is dat je "realistische rijstroken" die je ziet bij een afslag op de snelweg, niet uit kan zetten. Het gevolg is namelijk dat je niet ziet hoe scherp de bocht na de afslag is.
Daarnaast is de Mio flink traag. Als hij niet reageert na klikken, moet je toch toch wel 3 seconden wachten of de Mio toch niet gaat reageren voordat je nog eens klikt.

Jeroen K. 01-11-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

gekocht vanwege de lage prijs, en de gelezen reviews.

Voordelen:
- lage prijs
- groot scherm
- duidelijke kaarten en overzichten
- levenslange kaartupdates
- snel satellietherkenning
- TMC (filemelding)
- Automatisch AAN bij contact (bij aangesloten oplader)

Nadelen:
- Langzaam in verwerking opdrachten (vervelend, duurt dus lang voor je klaar bent met instellen van je bestemming)
- Teveel handelingen (vb: hij vraagt bij het kiezen van nieuwe bestemming of je eerder opgegeven bestemming wil vervangen, domme vraag, maar wel dus wel extra handeling)
- Batterij is erg snel leeg (opl.: constant op stroomlader)
- niet automatisch UIT bij afsluiten contact. (dit is vervelend, omdat je hem dus handmatig uit moet doen, aangezien hij wel automatisch aangaat. Irriteert vooral bij kleine bekende ritten.
- aankomsttijd en snelheid staan niet standaard op je scherm en moet je dus elke keer opnieuw activeren. (slecht bedacht)
- hij praat zoveel dat ik het geluid standaard maar uitzet.
- Bij poging tot updaten van kaarten en software, blijkt het apparaat vast te lopen bij gebruik. Dus momenteel gebruik ik de versies van bij de aankoop, na het apparaat gereset te hebben. (was wel spannend als je naar Frankrijk op vakantie bent)

Ik zou per saldo dit apparaat niet aanbevelen. Alhoewel ik er wel plezier en gemak van heb, denk ik dat een TomTom beter is. Ik zou er wel 50 Euro meer voor willen betalen.
Grootste nadelen die ik ervaar zijn:
- teveel handelingen, te langzame reactie van apparaat.
- standaard instellingen missen de extra routeinfo zoals snelheid, aankomsttijd e.d. (dus steeds opnieuw te activeren)

clovers 24-09-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Wij hadden deze mio aangeschaft voor onze vakantie naar Italië. Een groot pluspunt vonden wij de levenslange kaart update behorende bij de mio, alsmede het grote 5 inch scherm. De door ons gelezen minpunten op dit forum namen wij voor lief (oa uitspraak, bv doorrijKen ipv doorrijden en het niet kunnen instellen van en eigen POI). Ook het feit dat de batterij erg snel leeg gaat vonden wij geen probleem, Mio zou alleen gebruikt worden in de auto en daar hebben we altijd het oplaadsnoer liggen op!
In gebruik is de Mio ons erg tegengevallen. Sterker nog, twee dagen na thuiskomst heb ik de Mio direct geretourneerd an de winkel! Wij gan opzoek naar en andere. De eerste dag deed hij het redelijk goed. Al stuurde hij ons wel langs een logische route naar onze bestemming, terwijl wij achteraf gebleken al langs het hotel waren gereden. Straat en huisnummer werden wel weergegeven, maar herkennen deed hij het niet. Het grootste euvel en de uiteindelijke reden om een andere aan te schaffen is dat de mio ons tijdens de rest van de vakantie meerdere malen in de steek heeft gelaten. De Mio viel meer dan eens gewoon helemaal uit. We hadden een wit scherm en de aan/uit knop reageerde nergens meer op. Halfruur in de lader en dan begon hij weer te sputteren om vervolgens na drie kwartier weer uit te vallen. Als je ergens onbekend bent en zeker in het buitenland is dat het laatste wat je kan gebruiken. Het vertrouwen in het apparaat was dusdanig geschonden dat ons niets reste dan het apparaat terug te brengen. Voor ons in ieder geval geen Mio meer!

irenegeerts 23-09-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Deze M616 is zeer compleet voor de prijs. Met lader aangesloten heeft hij TMC, hij heeft "levenslang" (zolang dit model door Mio ondersteund wordt) kaartupdates, een groot scherm en een groot kaartgebied. De navigatie is prima en nauwkeurig. Hij vindt snel satellieten. Al met al een prima keuze. Ik was echter een beetje teleurgesteld in het apparaat in de eerste weken: Het meest ernstige nadeel vind ik teleatlas: ongeveer 30% van de maximumsnelheden die hij aangeeft, is niet correct, ook na updaten. Daarnaast is hij extreem moeilijk uit de houder te krijgen. Na een aantal weken had ik daar nog steeds geen handigheid in dus ben ik voorzichtig aan de slag gegaan met een nagelvijltje op het bovenste lipje van de houder. Nu gaat hij gemakkelijk met 1 hand uit de houder.
Verder berekende de Mio niet automatisch een nieuwe route als hij files via TMC ontving. Ik ben er nu pas achter dat je dit zelf moet aanzetten per file: bij een melding verschijnt er een klein icoon links in het scherm. Toets hierop en toets daarna op de betreffende melding. LAAT DE MIO NU REKENEN. Na de berekening verschijnt er een knop rechtsboven "file vermijden". De gebruiksaanwijzing is helaas te summier om deze manier te vermelden. Ik vind het vrij onveilig om allemaal te moeten doen tijdens het rijden.
Ik vind het onvoldoende intuïtieve menu er knullig uitzien en het toetsenbord staat standaard niet op QWERTY ingesteld. Ik vind het jammer dat je informatie zoals aankomsttijd en snelheid niet standaard op je scherm kan zetten, je moet dit bij iedere rit aanzetten (met 1 toets, dat wel). Ik heb nog niet gevonden hoe je je huidige locatie kan opslaan als favoriet, ik betwijfel of dit kan.

Tester_Theo 09-09-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Na aanschaf van dit apparaat ging ik direct MIO mooove Desktop 7.5 programma installeren, deze gaf de fout melding Programma wordt direct afgesloten. Opnieuw op een andere PC geprobeerd en weer dezelfde melding. Op de site een nieuw programma gedownload (niets hielp) Bij nader inzien bleek het programma alleen maar te werken met oudere internet explorer 8....ook moest je via Eigenschappen het pictogram compatibel maken met Win 7...heel gedoe!
Na een update van mijn apparaat werkte ineens de gratis flitsers niet meer, en kreeg ik een melding dat de kaarten verkeerd geladen waren. Gelukkig had ik een backup gemaakt en deze terug gezet...maar ook deze werkte niet meer..! ben nu al 2 dagen bezig om de boel weer goed te krijgen waarschijnlijk gaat hij weer retour naar Mio

Cas87 08-09-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

verschrikkelijk apparaat, valt op de meest vreemde momenten uit, wil soms niet opstarten, en heb hem nu al 3 keer terug moeten sturen. als je er over na denkt de mio aan te schaffen kan ik je dat afraden. ik ga een tom tom kopen. en nooit meer een mio.

reviewer79 06-09-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

10 dagen in bezit en geen spijt gehad van mijn aankoop. Mooie beeld en geluidskwaliteit.

Eerst wist de mio m 610 niet waar ik was toen ik een nieuwbouwwijk in reed, maar na de gratis kaartupdate (binnen 30 dagen na aankoop) wist die weer waar ik was. Je krijgt er standaard 39 europese landen bij, dus dat is handig.

jermuz 22-08-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Heb net in Z-Frankrijk rondgereden met deze Mio.

Pluspunten:
- lifetime kaartupdates (groot pluspunt!)

- veel POI's standaard in de database. In mijn geval waren de campings in de database erg handig.

- prijs is goed te doen

Minpunten:
- geluid blikkerig (grootste nadeel)
- je moet bij het opstarten telkens weer de voorwaarden accepteren. Erg irritant.
- het is niet mogelijk om de plek waar je op dat moment bent als favoriet op te slaan (handig als het adres niet duidelijk is, wat bij campings nog wel eens het geval is)
- deze Mio stelt geen routes voor maar begint meteen met navigeren. Ik was van een eerdere GPS gewend meerdere opties te krijgen, wat ik wel prettig vond.
- af en toe rare uitspraak Franse straten

Karin S 12-08-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Na lang zoeken de mio moov m6161 LM TMC aangeschaft.
Ondanks langdurig zoeken en reviews lezen toch op een aantal ernstige minpunten gestuit:
De houder is zeer gebruiksonvriendelijk. De mio is moeilijk in de houder te bevestigen of te verwijderen.
POI's niet ter plaatse aan te brengen. Er moet wel een mogelijkheid zijn om dit via een excell bestand te doen maar dat is achteraf en ingewikkeld. Je kan wel een favoriet aanbrengen maar die is dan niet te rubriceren. Bij m'n oude Mio kon ik een hoofdstuk ( mijn POI: campings) aanleggen met de favoriete campings.
Kan niet zoeken op coördinaten. Volgens de gebruiksaanwijzing moet dit wel kunnen maar omslachtig en is mij niet gelukt.
Op het scherm ( kaart) geen mogelijkheid om geluid aan of uit te zetten; je moet terug naar instellingen, als je alleen bent niet verkeersveilig.
De stem (Sander) spreekt ook de ingevoerde richting uit. Dit gaat in Nederland goed maar hij heeft een cursus Franse uitspraak nodig. Bv Parijs ( of Paris) wordt uitgesproken als Paaris. Dit was nog een makkelijke van de rest (straatnamen) valt echt niets te maken.
We zijn een aantal keer, met caravan, over zeer smalle en erg slechte weggetjes gestuurd., die niet echt sneller over korter waren.
Wel mooi is de rijbaan aanduiding en de kaart update. Ook zijn we keurig om een file heengeleid.
Over de duurzaamheid kan ik niets zeggen. Ik heb deze mio ingeruild. Mijn vorige Mio doet het nog steeds ( 6 jaar) alleen reed ik doordat er geen card updates mogelijk waren steeds door weilanden (waar een nieuwe weg was aangelegd)

Pluspunten:

File vermijden
Card update.
Rijbaan begeleiding.
Minpunten:
Geen "mijn" POI.
Houder
Geluid aan/uit op scherm.
Geen coördinaten
Soms bijzondere routes
Franse uitspraak.

Paul en Sylvia 02-08-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Hiervoor de Garmin Zümo 550 (motor)navigatie gebruikt. Deze Mio gekocht vanwege goede ervaringen met één van de eerste Mio's die ik bij een telefoonabonnement had gekregen. Ik vind het scherm van de Mio niet prettig aanvoelen (stroef/ruw)en het scherm is ook wat ongevoelig, je moet herhaaldelijk opnieuw intoetsen voordat hij een letter pakt.De scherpte van het scherm vind ik ook wat tegenvallen, het komt op mij wat goedkoop over. Het geluid is, zeker met de vrouwenstem Clair niet mooi. Het klinkt wat blikkerig. De rijstrook-weeergave is wel héél erg handig. Met de Zümo reden we nog weleens een afslag voorbij omdat we twijfelden. Nadeel van deze Mio is dat je geen USB-kabel en geen oplader bijgeleverd krijgt. (Maar dan zou hij meteen 25,00 euro meer kosten) Wel fijn dat er levenslange kaartupdate Europa bij zit. Tot nu toe bleek de kaart ook erg 'up to date' te zijn. De Mio heeft af en toe erg lange tijd nodig om satellieten te vinden als je hem aanzet, dit zou kunnen liggen aan de voorruit van onze auto. Als ik eerlijk ben zou ik deze Mio achteraf niet aangeschaft hebben.

Kees23. 13-07-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Deze Mio navigatie werkt optimaal, veel mogelijkheden, reageerd snel, afgelopen week bij filemelding TMC gebruikt voor andere route, dit is prima gegaan, mooi duidelijk beeld, en geeft alles weer wat nodig is, zeer tevreden met de Mio M 616LM. Enig min punt is dat hij niet automatisch aan en uitgaat met de autocontactsleutel (bij starten en uitzetten van de auto), wat mijn oude Becker dus wel deed.

Lex-69 06-07-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Mijn eerst mio was de 510 C nu zo 8 jaar oud. Een week geleden deze mio moov m616 lm gekocht en meteen al gebruikt op de ringbaan Antwerpen (B). Het is een genot hoe duidelijk de mio de rijbaan weer geeft. Tel daar bij op de levens lange update, geweldig. Via XP ook meteen de nieuwste kaart gedown load fluitje van een cent. De eerst keer wel even min. 8 uur op laden voor eerste gebruik. Tsa duurzaamheid?de tijd zal het leren.

Deze naam is reeds in gebruik 27-06-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

heb al bijna tien jaar een mio 269+, gebruik 'm dagelijks, uitstekend apparaat maar begint zo langzamerhand uit elkaar te vallen.
op zoek naar een nieuwe navi zag ik de aanbieding van deze nieuwe Mio met lifetime maps! keuze snel gemaakt.
's avonds thuis geprobeerd de software op de computer te installeren, WAT EEN DRAMA !! ze geven zelf al aan dat W8 nog niet kan. Mijn laptop draait op windows 7 64 bits, hierop is installatie niet mogelijk!! mijn pc draait op W7 32 bits, hierop is installatie wel mogelijk maar met zeer veel foutmeldingen !!! Norton meldt dat het programma erg instabiel is.
uiteindelijk installatie voor elkaar gekregen op een Windows XP machine!! nieuwe kaarten geïnstalleerd.
vandaag in de auto geprobeerd maar mio loopt telkens vast. gereset naar fabrieksinstellingen maar hij blijft telkens vast lopen. accu was gisteren volledig opgeladen en gaat bijna een half uur mee daarna leeg!!
kortom, waardeloos aparaat!! Niet kopen dus!!!

Melena 26-05-2013

De aankoop:
1 van de belangrijkste redenen om voor dit navigatiesysteem was het grote LCD-scherm. Op Kieskeurig heb ik gekeken wat het grootste scherm was, en dat bleek 5 inch te zijn. Voorts vind ik belangrijk om heel Europa op de kaart te hebben aangezien ik redelijk veel binnen Europa reis.
Verder wilde ik, als het kon, niet al te diep in de buidel tasten, dus in mijn vizier kwamen al snel 6 verschillende opties naar voren. Opvallend zaten hier 4 systemen van Mio bij en verder 1 systeem van a-rival en 1 systeem van Becker. Ook opvallend, geen enkele TomTom die schijnbaar niet verder gaat als 4,3 inch!
Toen ik ook TMC als eis stelde, vielen er enkele Mio's af en werd de keus zelfs nog beperkt tot 3 modellen, te weten: Mio Moov M616 LM, de a-rival NAV-XEA 50 EU en de Becker Ready 50.

De redenen dat ik uiteindelijk koos voor de Mio zijn:
- De MIO geeft LIFE verkeersinformatie
- Er kwam een goede aanbieding van iBood voorbij
- Mio beloofd levenslange updates bij dit model! Echter, levenslang betekend hier de levensduur zolang deze Mio ondersteund word, dus deze leus is wel enigszins verwarrend.

1e indruk
1e wat er uitspringt is het grote scherm! Zet dit naast een TomTom en ze worden allemaal jaloers! Ook erg gebruiksvriendelijk. Ook zo uit de doos. Je hoeft alleen even de taal te selecteren. Je moet wel steeds de veiligheidsinfo accepteren bij elk gebruik. Bediening is erg intuitief. Installatie in de auto met de zuignap werkt ook snel en makkelijk. Als je een adres typt vult deze zichzelf aan zodat je niet het hele adres hoeft te typen. Toetsenbord is groot.
1 nadeel heb ik ook gevonden, het apparaat heeft 4 GB intern geheugen, wat vrij krap is. Niet alle 44 landen op de DVD passen er op. Zeker als je in de toekomst nog enkele grote updates gaat installeren. Er staan 23 West-Europese landen voorgeinstalleerd op de kaart. Wil je naar 1 van de Oost-Europese landen reizen, dan zal je wat ruimte moeten vrijmaken door 1 of meerdere West- of zuidEuropese landen op de PC te parkeren of te verwijderen.
Niet alle landen hebben overigens een evengrote dekking. Van landen zoals Wit-Rusland staan zelfs alleen maar de doorgaande wegen op. Rusland en IJsland ontbreekt geheel op de DVD. De 44 landen die er wel in staan zijn:

Andorra, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Turkije, Verenigd Koninkrijk, Vaticaanstad, Zweden, Zwitserland; Albanië, Bosnië en Herzegovina, Macedonië, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Roemenië, Servië, Wit-Rusland.

Het apparaat is zeer intelligent en leert snel! Wijk je bijvoorbeeld af van de route, dan word de kans groot dat het apparaat de volgende keer deze route standaard gaat voorstellen. Ook zijn de ervaringen verwerkt van vele andere gebruikers van deze software!
Wat heel erg mooi is, met de 3D optie, dat je bij afslagen een heel mooi 3D overzicht krijg zodat je precies en zeer duidelijk kan zien welke afslag je moet nemen!
Ik had alleen wel moeite met het installeren op mijn 64bit Windows 7. Het wachten is nog op een update!

Wat zit er in de doos:
Mio Moov M616 LM
autolader
voorruithouder
MioMore desktop 2-software (DVD)

Een thuislader zit er helaas niet bij. Dus wil je rustig thuis routes plannen en het apparaat is toevallig net leeg, dan zal je dus naar je auto moeten verkassen. Maar die kans is natuurlijk niet echt groot aangezien hij nog wel een tijdje opgeladen blijft nadat je hem uit de auto gehaald hebt.
Wat ook jammer is dat er geen USB-kabel bij zit. Toch belangrijk als je bijvoorbeeld updates wilt doen! Gelukkig is zo’n kabel niet duur, maar juist daarom had Mio dit er wel bij kunnen doen vind ik.
Overigens zijn optionele accesoires apart te bestellen op de Mio webshop.

Optionele accesoires:
Uiteraard heeft Mio de aanschafprijs zo laag mogelijk willen houden door de basisset zo karig mogelijk te houden. Voor mensen die dat allemaal niet nodig hebben natuurlijk ideaal, die betalen dan minder. Maar voor mensen die er meer uit willen halen zijn er de volgende accesoires te krijgen voor de Mio M616 LM:
Luxe draagtas
Autolader met geintegreerde TMC-antenne
Mini USB kabel
AC-adapter met USB aansluiting
Ook kan er eventueel nog een extra montageframe met zuignappen besteld worden.

Technische specificaties:
Processor: CSR A5 400Mhz
GPS-chipset: SiRFStar III
GPS-kanalen: 20
Talen: Nederlands
schermafmetingen: 5 inch (12,7 cm)
resolutie scherm: 480 x 272 pixels (WQVGA)
Verkeersinformatie (TMC), altijd op de hoogte van de situatie op de weg
IQ Routes: je route wordt bepaald op basis van de kennis van miljoenen gebruikers
Geheel Europa, 44 landen voorgeïnstalleerd
LearnMe: het apparaat leert je rijstijl en past de aankomsttijd en route dienovereenkomstig aan
3D-knooppuntweergave en rijstrookbegeleiding: mis nooit meer een afslag
Gesproken straatnamen (TTS)
Navigatie weergaven: Turn by Turn™, Route-overzicht, Bewegende kaart in 3D
QuickStart menu
QuickSpell toetsenbord
Vooraf geïnstalleerde flitspalen (gratis trial voor 3 maanden)
Zoek op trefwoord
Informatie over de maximale snelheid
Tunnel Begeleiding
Kaartgegevens van Tele Atlas: 2.011,09
Processor: MVO A5 664 MHz
Afmetingen: 142 × 86 × 15 mm
Gewicht 172.2g
Garantie: 2 jaar

De cijfers:

Geluidskwaliteit: 7
De vocale begeleiding klinkt zeer duidelijk. In ieder geval als je de volume niet te hard zet. De geluidskwaliteit word wel minder als je de volume hoog draait, dus dit is wel een minpuntje, zeker als je de volume wat harder moet zetten omdat je wat harder wilt gaan rijden en de auto wat meer lawaai maakt. De stemmen klinken dan namelijk overgemoduleerd. Al met al geef ik er een 7 voor. Handig is trouwens dat ook de straatnamen worden uitgesproken!

Beeldkwaliteit: 10
Met een resolutie van 480 x 272 ziet alles er erg scherp uit. Vooral het grote schermformaat van 5 inch draagt erg bij aan het kwaliteit van het scherm. Het contrast is aan te passen. Vooral door de resolutie en het grote scherm geef ik de beeldkwaliteit een 10.

Mogelijkheden: 9
Dit apparaat heeft alles wat ik zou willen wensen, en meer. 44 landen, TMC, gesproken straatnamen, turn-by-turn, route overzicht, 3D, zelflerende routes, routes gebaseerd op ervaringen van anderen etc etc. Ook alle POI’s (Points Of Interests) die ik zou willen wensen zitten erin. Of ik nu wil tanken, pinnen, iets eten of ergens wilt slapen of recreëren, etc etc. het is een kwestie van een paar toetsen op het beeldscherm en ik zie waar ik moet zijn en hoe ver het is. En dit allemaal bliksemsnel! Een drop down menu geeft allerlei extra informatie zoals reisduur en aankomsttijd, ook heel handig. Uiteraard is er ook een nachtmodus. Leuke functie is ook dat je achteraf kan zien waar je allemaal gereden hebt, leuk als je na je vakantie dit wilt nagaan. Alleen als je de flitspalen wilt blijven gebruiken, dan zal je daar wel een abonnement op moeten nemen, maar het blijft een mogelijkheid!
Een 9 voor de mogelijkheden!

Gebruiksgemak: 10
Dit apparaat is zo uit de doos, zonder een gebruiksaanwijzing te lezen al meteen gebruiksklaar. Installatie in de auto is secondenwerk. Doordat de toetsen groter kunnen zijn door het grotere scherm, word hiermee ook automatisch het gebruiksgemak verhoogd. Ook het intuitieve bediening verhoogd dit aanzienlijk. Wat ook erg makkelijk is zijn de gesproken straatnamen zodat je je ogen op de weg kan houden en belangrijk is ook dat bij het adres intypen de MIO dit automatisch aanvult. Wanneer je iets zoekt, of dit nu een PIO is, of een adres, dan kan je ook trefwoorden intypen zodat je allerlei suggesties krijgt. Oftewel, zeer gebruiksgemakkelijk, ik zou niet weten wat nog makkelijker zou kunnen. Een 10 met een griffel!

Vormgeving: 9
Vrij classic look, maar is dunner (15 mm) als de meeste andere navigatiesystemen waardoor de vormgeving een stuk moderner oogt.

Duurzaamheid: 9
Deze Mio navigatiesysteem voelt zeer solide aan. Ik ben ervan overtuigd dat deze vele jaren zal gaan. Als ik andere reviews lees dan werkt de accu zelfs na jaren in de kast liggen nog goed. Maar de ervaring zal dit uit moeten gaan wijzen. Maar voor mijn indruk geef ik alvast een 9.

Pluspunten:
Zeer groot scherm
Voelt solide aan
Gebruiksvriendelijk
Intelligent. Leert van je rijstijl en ervaringen van andere gebruikers
Tunnel begeleiding
‘Levenslang’ updates (leven van de Mio GPS apparaat, niet jouw leven)
LifeTMC verkeersinformatie
Start snel op en werkt ook snel
Heel Europa geinstalleerd
IQ-routes
Zeer uitgebreid Points of Interests (PIO’s)
Goedkoop

Minpunten:
Geen fietsroutes
Niet waterdicht
Krappe geheugen van 4GB is niet uitbreidbaar
Geen thuislader of USB-kabel meegeleverd
Niet compatible met 64-bit Windows

Conclusie:
Uiteindelijk heb ik bij lange na geen spijt van mijn aankoop. Het is een zeer nieuw model van Mio, zeer gebruiksvriendelijk en met het grote scherm alles zeer goed leesbaar!
Heerlijk ook, dat ik niet meer handmatig van land hoeft te wisselen als ik de grens overga, dit gaat geheel automatisch!
Het is wel jammer dat er geen fietsroutes ingebakken zit, maar Mio raad dit model sowieso af om het op de fiets te gebruiken aangezien dit model niet waterdicht is en de accuduur beperkt. Maar dit probleem is wel op te lossen, binnenkort ga ik voor mijn fiets maar gewoon een Mio Cyclo kopen!
Zoek je een makkelijk, duidelijk en zeer betaalbaar navigatiesysteem met alle moderne snufjes, dan is er eigenlijk geen andere keus dan dit navigatiesysteem.

Paul en Sylvia 02-08-2013

Mooie review heeft u geplaatst! Ik heb naar aanleiding van verscheidene reviews deze Mio aangeschaft. Ik vind het scherm niet prettig aanvoelen (ruw) en je moet vaak nóg een keer op een letter toetsen omdat hij de eerste keer niet pakt. Ik vind het scherm wat ongevoelig. Heel groot nadeel vind ik dat je niet meteen op het scherm kan zien wat je huidige snelheid is, je moet dan rechts bovenin op het scherm toetsen en dan komt er een balkje naar beneden waar o.a. de rij-snelheid in staat. (klein) Ik had liever gezien dat dit wat duidelijker altijd in het scherm stond. Verder duurt het soms erg lang voordat hij de satellieten vindt, maar dat zal wel door de voorruit van de auto komen. Tot nu toe ben ik niet zo enthousiast als u over dit toestel.

Melena 26-05-2013

oja! Bestelnummer is 2994405

wilcoK 15-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Dit navigatiesysteem heeft een lekker groot scherm. Ik heb deze nog maar net in gebruik en wat opvalt is dat het systeem leert van hoe je rijdt. Als je afwijkt van een bedachte route, dan lijkt het erop dat hij de volgende keer deze route als voorkeur neemt. Een aantal dingen vind ik minder fijn: je heb een pull down venster met aankomsttijd en resterende tijd, maar deze moet je elke keer aanklikken, hij kent geen voorkeursinstelling die onthouden wordt.
Updaten gaat goed en eenvoudig. Toetsenbord is abcd in plaats van qwerty, dat vind ik minder, maar is mee te leven.
Over het algemeen dus wel tevreden. Een mooi groot toestel voor een redelijke prijs

Andre van der Geest 15-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Na wat stoeien om de Mio te installeren, moet ik bekennen dat de Mio geweldig en duidelijk de weg wijst. Echt een aanrader, doch de beschrijving kan veel beter. De meegeleverde CD werkt niet op Windows 7 64 Bits. Raadzaam om dit snel te verbeteren.
Hiermede hoop ik de nieuwe kopers maar ook mij een nieuwe en bruikbare CD aan te leveren.

Andre van der Geest 15-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Het installeren geeft wat moeilijkheden. De handleiding is zeer onduidelijk. Ik weet nog niet hoe ik een nieuwe kaart of update kan installeren. De bijgeleverde CD werk niet op mijn werk laptop, wel op de andere die ik heb.
Het niet bijgeleverde USB kabeltje levert ergernis op. Nadat de ergernis van de installatie voorbij is hoop ik dat het verder goed werkt. Dit is tenslotte mijn derde Mio.

setanie 11-08-2013

Klik met rechtermuisknop op het Mio Moredesktop 7.50 en ga naar Eigenschappen.
Vervolgens klik je op het kopje Compabiliteit/Compability (als je windows in het Engels is).
Vervolgens het eerste vierkantje aanklikken; Dit programma uitvoeren in comptabiliteitsmodus voor/ Run this program in compabilitymode for:

En dan staat bij jou denk ik Windows XP (service pack 3) aangeklikt. Scroll naar beneden en klik op Windows 7.
Klik op Toepassen/Apply en dan op Ok. Herstart je pc en hij zou het moeten doen.

Succes er mee!

Samoeraizwaard 14-05-2013
Geschreven voor: Mio Moov M610

Doet gewoon wat hij moet doen, topapparaat voor nog geen 100 euri met lifetime updates ! Gekocht via IBOOD.

Konijnenberg 08-05-2012
Geschreven voor: Mio Moov M610

Nu bijna een maand in mijn bezit en ben zeer tevreden. Prijs/kwaliteit verhouding is erg goed; genoeg mogelijkheden en goede begeleiding (in beeld en spraak) en door middel van de huuroptie op kaarten lijkt dit apparaat erg duurzaam. Moet hier echter nog wel gebruik van maken maar was voor mij een van de redenen van aanschaf.

SjoukB 25-04-2012
Geschreven voor: Mio Moov M610

Heb hiervoor al verschillende navigatiesystemen gehad en was toe aan een nieuwe. Op aanraden van een vriend voor de Moov M610 gegaan en nog geen seconde spijt van gehad!
Het beeld is goed, beweegt soepel mee. Ook na het herberekenen van de route is het scherm en het systeem snel weer waar het moet zijn.
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar heb ook goede verhalen gehoord over de mogelijkheid om kaarten te huren, is weer een mooie optie voor de komende vakantie!

PatrickC 19-04-2012
Geschreven voor: Mio Moov M610

Nu een maand in mijn bezit en werkt vanaf dag 1 erg goed. De rijbaanbegeleiding is voor mij erg fijn en ook de 3D-weergave vind ik bij complexe knooppunten prettig.

DexterXL 07-04-2012
Geschreven voor: Mio Moov M610

Heb de M610 precies 1 week in het bezit gehad, en de ellende begon direct met het uitpakken.
Ik had de pech dat de raamhouder niet compleet was, goed, dat kan een keer gebeuren en is perfect opgelost door de winkel.
Daarnaast is hij zo goedkoop mogenlijk afgeleverd, raamhouder, autolader, 1 cd en de M610 zelf, dus geen
kabel voor de pc, hij is dus zo goedkoop dat dat er niet meer af kan.

Dan de werking:
Bij het opstarten elke keer een data versie, zeer lelijk, hadden ze ook op de achtergrond kunnen laten uitvoeren, GPS ontvangst is minder goed als ze doen beweren, duurt vrij lang voordat je op pad kan.
Oplaadaansluiting zit aan de verkeerde kant, je snoer loopt langs je stuur, erg veilig bedacht....dus niet,
het invullen van je bestemming is allemaal niet zo spannend, dus dat gaat wel goed, maar de opbouw van
de kaarten is niet zo mooi, is niet anno 2012.
Cd die erbij zit heeft software van het 2e kwartaal 2011, dus dan wil je gebruik maken van de 30 dagen gratis update (is ook al zo belachelijk kort), in mijn geval kon ik dus niet updaten, kennenlijk was mijn serienummer al geregistreerd, daar had niemand een antwoord op.
Ook wou de navigatie geen verbinding maken met de pc, dacht eerst dat het aan mijn pc lag, maar na 3 pc's weet je wel beter.

Kortom: oude kaartmateriaal, al geregistreerd, geen verbinding pc, geen kabel voor de pc, dure accessoires,
een raamhouder die last heeft van de zon waardoor hij niet van het raam valt, maar wel de beugel intern zakt,
en geen passende antwoorden van Mio NL.

Je snapt het al, hij is weer terug in de winkel, en heb
er nu 1 van de concurent gekocht, die wel in 1 keer compleet is, betaalbare accessoires, en direct zonder gezeur is te updaten voor 1 jaar lang, en dat voor maar €25,- meer!!!!

Sabina23 04-02-2013

Beste Dexter, Voor welke concurent heb je nu gekozen? En met welke reden heb je die gekozen? Ik hoor veel goede verhalen over dit type, dus zou graag willen weten wat jouw alternatief is geworden. Alvast bedankt.

arsr 25-06-2013

en anders maar met de bus